Известие

Collapse
No announcement yet.

Бушон service 10 - Автоматична СК

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Бушон service 10 - Автоматична СК

    Здравейте колеги, от няколко дни съм във кофти "филм" с колата.

    Историята започна така: В събота тръгнах да паркирам колата в едно село и при превключване от директна на задна на дисплея продължи да си пише D, вкарах лоста на паркинг, и от там няма мърдане, а на дисплея пише D.

    Започнах да разглобява, включих ръчно колата на неутрално от самата скоростна кутия отпред... както и да е. Проверих описаните бушони и бяха здрави, тръгнах да свалям пластмасата над лоста със 100 зора, защото лоста беше в най-предно положение. Почти я счупих, но накрая я свалих.

    Накрая отворих да видя да не е мокро ECU-то на скоростите - всичко беше ОК. След 3 часа безумно и безсмислено разглобяване на колата реших да проверя бушоните един по едни и воала: "service 10" - 5 ампера беше "чао".

    Смених го, запалих, колата си тръгна и всичко беше прекрасно - колата ме прибра в София, карах я и вчера и днес.

    Днес го направи отново, смених пак бушона, тръгна, отидох, пазарувах и т.н. От там нататък филмът се вгорчи: Със самото слагане на бушонът той гори на мига, дори и колата да не е на контакт. Накрая се стигна пак до ръчно избутване на неутрална и дърпане до сервиза...

    Някакви предположения какво може да причинява ефекта пуканки на този бушон ?
    Alfa Romeо 166 2.5 V6 Sportronic, EX: Lancia Lybra Comfortronic 5.20, Ex: Lancia Kappa Power Drive 5.20

  • #2
    Не съм запознат с този автомат, но разглеждайки електрическата схема, стигам до извода, че много вероятна причина затова да гори този предпазител (F10) е това, че +12V през F10 се подават към общия проводник на блока сензори (CAE sensors). Предполагам че това са сензори на положение. Ако има нарушена изолация на проводник и така общият извод да допира до корпус, F10 гори.

    Ето я въпросната букса:




    Разгледай внимателно за оголен проводник, размърдай кабела за да видиш дали ще изгори бушона.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Благодаря много !!! По-точен и ясен отговор не знам от къде... Явно ще има лечение за тоци бегали.
      Alfa Romeо 166 2.5 V6 Sportronic, EX: Lancia Lybra Comfortronic 5.20, Ex: Lancia Kappa Power Drive 5.20

      Comment


      • #4
        Сигурно и ти си гледал схемите, но ето какво имам впредвид:



        Във веригата на F10 има само 2 консуматора:

        1 - Пин 55 на управлението (M55) - означено в зелено.

        2 - Блокът със сензорите (D79)

        Да протече ток по-голям от 5 А през пин 55 на управлението е малко-вероятно, защото при такова обстоятелство управлението щеше да загине.

        Остава ненормалният товар да е в другата верига - към D79.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          Отново благодаря на ecotronic, за втори път ме спасява за 2 месеца !

          Инженер Т. Бегали се оказа невинен. Газаджията И. Иванов е виновен. Изпраителят е над буксата на скоростите (датчик положение). Незатегнати скоби на водни маркучи... плувнала букса.

          Подсушаване, затягане, контактен спрей. Отново на пътя !

          Първа дестинация газаджията И. Иванов

          Ще ми сменят скобите и маркучите с по-хубави !
          Alfa Romeо 166 2.5 V6 Sportronic, EX: Lancia Lybra Comfortronic 5.20, Ex: Lancia Kappa Power Drive 5.20

          Comment


          • #6
            Е те тва е,цял живот ще се върви след тея мърльовци газаджиите.............
            Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
            Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
            Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

            Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

            Comment


            • #7
              Бяха ми слагали на либрата в същата фирма, но старият им сервиз. Там всичко беше ПЕРФЕКТНО. Но в новият им сервиз явно малко не са усвет. Пак бих ги препоръчал но с огромно напомняне САМО СТАРИЯТ СЕРВИЗ !

              Не знам как си представят да не затегнат скоби над огромна букса на скъпа скоростна кутия. Вижда ми се безумно !

              То толкова беше дало на късо, че на двата пина на гнездото за бушона имаше перфектен 12В + и - направо да си пуснеш крушка там...
              Alfa Romeо 166 2.5 V6 Sportronic, EX: Lancia Lybra Comfortronic 5.20, Ex: Lancia Kappa Power Drive 5.20

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от duronman Покажи съобщение
                Бяха ми слагали на либрата в същата фирма, но старият им сервиз. Там всичко беше ПЕРФЕКТНО. Но в новият им сервиз явно малко не са усвет. Пак бих ги препоръчал но с огромно напомняне САМО СТАРИЯТ СЕРВИЗ !

                Не знам как си представят да не затегнат скоби над огромна букса на скъпа скоростна кутия. Вижда ми се безумно !

                То толкова беше дало на късо, че на двата пина на гнездото за бушона имаше перфектен 12В + и - направо да си пуснеш крушка там...

                Между другото, докато търсех инфо за датчиците на положение, попаднах на този материал. Гледам, че доста неща са сходни или съответстват напълно с твоята кутия. Запази си го. Може да ти е от полза.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #9
                  Отдаван е в папка F:\Install\Alfa 166 2.5 V6 Sportronic Благодаря все пак, дано не ми се налага да го отварям никога този PDF Как имаш нерви за всеки досадник, като мен да ровиш по схеми, да търсиш. Аз нещо много се дразня от интерфейса и подредбата на eLearn, но го преглеждам от време на време.
                  Alfa Romeо 166 2.5 V6 Sportronic, EX: Lancia Lybra Comfortronic 5.20, Ex: Lancia Kappa Power Drive 5.20

                  Comment


                  • #10
                    Никой не е досадник когато има някакъв проблем и търси помощ. На мен също ми е интересно да търся инфо по различни въпроси, защото така научавам много неща.
                    А относно Е-learn, 100% подкрепям мнението ти, но все пак това е додста добро помагало. Да не забравяме, че за много други популярни марки не се намира и 1% от инфото за АР.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #11
                      Споделям мнението ти, ама като гледам, как се дърлят по другите теми - дизели, ТС и... страшна работа и се чудя колко ли хора, с желание да си помагат са останали

                      Аз за eLearn мислех да свалям всички таблици, да ги векторизираи и да ги правя в PDF оптимизирани за по-големи монитори, но се отказах, защото ми се видя доста работа, а време няма много, много.
                      Alfa Romeо 166 2.5 V6 Sportronic, EX: Lancia Lybra Comfortronic 5.20, Ex: Lancia Kappa Power Drive 5.20

                      Comment


                      • #12
                        Евала ти правя ecotronic,винаги си се отзовавал с точни отговори без шикалкавене,като някои хора които вече не посещават този раздел.Едно огромно Благодаря за теб,винаги си се отзовавал на моите тъпи въпроси.Вече е няма колата,но ще продължа да посещавам форума и по точно 166.
                        Съжалявам за спама но исках да изкажа благодарности към колегата ecotronic

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от popaay Покажи съобщение
                          Евала ти правя ecotronic,винаги си се отзовавал с точни отговори без шикалкавене,като някои хора които вече не посещават този раздел.Едно огромно Благодаря за теб,винаги си се отзовавал на моите тъпи въпроси.Вече е няма колата,но ще продължа да посещавам форума и по точно 166.
                          Съжалявам за спама но исках да изкажа благодарности към колегата ecotronic
                          Благодаря за добрите думи, приятелю
                          Не знаех, че си сменил возилото. Както и да е.
                          Да сме живи и здрави и занапред да си помагаме.



                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #14
                            Аз също искам да благодаря на колегата ecotronic. От скоро имам колата и няма въпрос, на който да не ми е отговорил човека, при това напълно точно. Де да бяха всичките като него. Тоя тип който ми прави колата като ме види и му става лошо. По телефона се държи зле, изобщо все едно съм виновен с нещо, че имам проблеми. Е не мога да знам всичко! Последния път и предния капак не ми беше затворил като хората , хубаво, че видях навреме...
                            Още веднъж благодаря и се радвам че има такива хора в раздела на нашия модел

                            Comment


                            • #15
                              И аз искам да изкажа благодарности на ЕСО. Винаги се е отзовавал и от както е тук се доказа като всеотдаен колега, винаги готов да помогне, ясно и точно, без да говори глупости и без да дава тъпи съвети.
                              Благодаря, ECOTRONIC
                              Skoda Superb II 2.0TDI Laurin&Klement EX-Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99 Edizione Sportiva EX-Volvo S80 2.5D Summum

                              EX-Alfa Romeo 33 1.3 Boxer

                              Comment

                              Working...
                              X